After the Fact

The man behind the science Fox quoted responds

Added: July 1, 2014, 2:35 p.m.

After our fact-check published we heard from Goddard, who later identified himself as Tony Heller. He noted that one of the experts we quoted in our initial piece has since revised his views of Heller’s research.

While there remains no evidence that "NASA scientists fudged the numbers to make 1998 the hottest year to overstate the extent of global warming," as Fox’s Doocy claimed, we did want to add additional perspective to this ...

Brazile responds to our fact-check

Added: June 24, 2014, 1:42 p.m.

After our fact-check published, Brazile responded via email. Here are her comments (edited for style):. 

The accusation here is that the IRS targeted conservative political groups because of their conservative politics. The only way to answer that question is to compare how different groups with different politics get treated. The original IRS report -- and the firestorm of media coverage it generated -- talked about how conservative groups were identified in part by keyword search for further scrutiny, ...

Meme creator contacts PolitiFact

Added: June 17, 2014, 3:07 p.m.

Craig Wisnom emailed us to say that he had created this meme for the Facebook page of Cold Dead Hands, an Internet community for supporters of gun rights. He noted that his original post had cited and linked to the Pew study, but the version we rated, sent to us by another reader, had lost that citation along the way. Wisnom agreed that we were right to take issue with his time frame.

"I ...

Maddow responds to our fact-check

Added: June 10, 2014, 3:57 p.m.

While Rachel Maddow did not respond to our requests for this fact-check, she did critique PunditFact’s work on her June 9, 2014, show.

Maddow referenced three instances -- other than the Washington Post report she cited on June 3 -- where news reports quoted military officials as describing now-proven-false claims about Lynch.

None of those reports, however, show that the "Pentagon made up" (definition: invent) the story, as Maddow originally claimed. A congressional oversight ...

vanden Heuvel agrees her comments were not accurate

Added: May 21, 2014, 3:54 p.m.

Katrina vanden Heuvel, editor of The Nation, said her comments on Face the Nation were not accurate.

"In the moment, I was not precise with my words and made it sound like Congress cut year-over-year funding, which is not what happened," vanden Heuvel said.

MSNBC apologizes for its mistake

Added: April 25, 2014, 11:50 a.m.

The Daily Rundown posted on Twitter acknowledging its error.

Being Liberal apologizes for sharing an inaccurate post

Added: March 27, 2014, 1:49 p.m.

Being Liberal posted a correction on its Facebook page on March 26, 2014, along with a link to our fact-check.

"An image we shared, which was found on another page, was determined to be a lie," the post read. "We apologize for the error. Unlike a lot of other pages we admit when we make mistakes."

Van Jones acknowledges error

Added: Feb. 24, 2014, 11:30 a.m.

In a tweet after our fact-check, Jones agreed he made a mistake. "Yup, I BOTCHED that stat! Thanks @PolitiFact!" he wrote.

'Marketplace' host Kai Ryssdal corrects report on CBO and minimum wage

Added: Feb. 24, 2014, 11:24 a.m.

Ryssdal offered a correction during a Marketplace broadcast on Feb. 21, 2014, after PunditFact highlighted the error. 

"A correction now before we move on from our broadcast Tuesday about the Congressional Budget Office estimate on job losses if the minimum wage were to be raised," Ryssdal said. "I was wrong when I said the CBO was talking about President Obama's plan to bump pay for new federal contract workers. The CBO report in fact was in reference ...

George Will corrects election numbers

Added: Feb. 10, 2014, 10:19 a.m.

Will attached this correction to a version of his column: "An earlier version of this column incorrectly described the margin of President Obama’s victory in Florida’s 13th Congressional District and the partisan makeup of the district. Obama won the district by 3.8 points in 2008 and 1.4 in 2012, not by 8.2 points in 2008 and 5.6 points in 2012. The district is 37 percent Republican and 35 percent Democrat, not 37 percent Democrat and ...

Advertisement
How to contact us:

We want to hear your suggestions and comments. For tips or comments on our campaign promise database, please e-mail the Obameter. If you are commenting on a specific promise, please include the promise number. For comments about our Truth-O-Meter or Flip-O-Meter items, please e-mail the Truth-O-Meter. We’re especially interested in seeing any chain e-mails you receive that you would like us to check out. If you send us a comment, we'll assume you don't mind us publishing it unless you tell us otherwise.

Browse the The Truth-O-MeterTM:
Browse The Obameter:
Subscribe:

Keep up to date with Politifact National: