Friday, July 31st, 2015

After the Fact

Katrina vanden Heuvel

vanden Heuvel agrees her comments were not accurate

Katrina vanden Heuvel, editor of The Nation, said her comments on Face the Nation were not accurate.

"In the moment, I was not precise with my words and made it sound like Congress cut year-over-year funding, which is not what happened," vanden Heuvel said.

 MSNBC

MSNBC apologizes for its mistake

The Daily Rundown posted on Twitter acknowledging its error.

 Facebook posts

Being Liberal apologizes for sharing an inaccurate post

Being Liberal apologized for sharing an inaccurate Facebook post.

Being Liberal posted a correction on its Facebook page on March 26, 2014, along with a link to our fact-check.

"An image we shared, which was found on another page, was determined to be a lie," the post read. "We apologize for the error. Unlike a lot of other pages we admit when we make mistakes."

Van Jones

Van Jones acknowledges error

Van Jones acknowledged his error.

In a tweet after our fact-check, Jones agreed he made a mistake. "Yup, I BOTCHED that stat! Thanks @PolitiFact!" he wrote.

Kai Ryssdal

'Marketplace' host Kai Ryssdal corrects report on CBO and minimum wage

Ryssdal offered a correction during a Marketplace broadcast on Feb. 21, 2014, after PunditFact highlighted the error. 

"A correction now before we move on from our broadcast Tuesday about the Congressional Budget Office estimate on job losses if the minimum wage were to be raised," Ryssdal said. "I was wrong when I said the CBO was talking about President Obama's plan to ...

George Will

George Will corrects election numbers

George Will added this correction to his story about Florida's 13th Congressional District.

Will attached this correction to a version of his column: "An earlier version of this column incorrectly described the margin of President Obama’s victory in Florida’s 13th Congressional District and the partisan makeup of the district. Obama won the district by 3.8 points in 2008 and 1.4 in 2012, not by 8.2 points in 2008 and 5.6 points in 2012. ...

Bill O'Reilly

O'Reilly responds to PunditFact

Bill O'Reilly discussed two of our recent fact-checks on his Dec. 17, 2013, show.

During his Dec. 17, 2013, show, Bill O'Reilly responded to our fact-check during a segment with John Stossel. We've attached the relevant part of the transcript. O'Reilly's comments do not affect our ruling.

"PolitiFact says the intent of the Denver Post is to, 'cover many aspects of the unfolding story of legalized marijuana,' and that I misled you guys in ...